Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019

Suosio pomppaa. Urheilupallot olivat yksi reilun kaupan viime vuoden menestystuotteista.

Suosio pomppaa. Urheilupallot olivat yksi reilun kaupan viime vuoden menestystuotteista.

Reilun kaupan suosio räjähti - uutuutena tennarit ja kuohuviini

4.4.2011 11.14

Saija Räsänen

Reilun kaupan tuotteet menivät Suomessa entistä paremmin kaupaksi viime vuonna. Suomalaiset käyttivät reilun kaupan tuotteisiin yhteensä 93 miljoonaa euroa, kun summa edellisvuonna oli 86,9 miljoonaa euroa, kertoo Reilun kaupan edistämisyhdistys.

Reilusta kaupasta on nopeasti tulossa valtavirran valinta, sillä sen kasvu on ollut nopeaa - vielä vuonna 2003 reilun kaupan tuotteita myytiin vain 7,5 miljoonalla eurolla.

Henkilöä kohden laskettuna jokainen suomalainen kulutti reilun kaupan tuotteisiin viime vuonna keskimäärin reilut 17 euroa, mikä on noin euron enemmän kuin edellisvuonna.

Suosituimpia reilun kaupan tuotteita olivat kahvi, banaanit, viini, kukat ja reilun kaupan puuvillasta valmistetut vaatteet. Myös suklaan, mehujen ja urheilupallojen myynti kasvoi.

Reilun kaupan tuotteiden valikoima kasvoi viime vuonna 200 uudella tuotteella. Uutuuksien joukosta löytyvät muun muassa reilun kaupan puuvillasta valmistetut tennarit ja eteläafrikkalaisista reilun kaupan viinirypäleistä valmistettu rosé-kuohuviini. Yhteensä valikoimassa on nyt 1600 reilua ostosta.

ruoka  vaatteet  reilu kauppa 




Viite