Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
Flickr / kenjonbro (CC-BY-NC)
Vain eurojen tähden. Pienten ja pienipäästöisten autojen suosio perustuu edullisuuteen, arvioi Volvon johtaja.
16.9.2009 12.15
Lompakko on edelleen ympäristöä tärkeämpi tekijä autokaupassa, sanoo Volvon pääjohtaja Stephen Odell.
Hän sanoo, että ympäristö putosi viime vuonna kymmenen tärkeimmän auton ostopäätökseen vaikuttavan tekijän listalta. Asiasta kertoo uutistoimisto Reuters.
Odell arvioi, että pienien autojen suosioon vaikuttaa erityisesti taloudellinen hyöty, eli suuria autoja pienempi polttoaineenkulutus ja edullisempi verokohtelu.
Hän uskoo kuitenkin, että ympäristön vaikutus ostopäätökseen kasvaa, kunhan talous elpyy.
Odellin arvion mukaan autokauppa palautuu vuoden 2007 tasolle vuonna 2012.
Suuret autovalmistajat esittelevät ekoautojaan parhaillaan käynnissäolevilla Frankfurtin automessuilla.
liikenne 
Tweet