Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
15.6.2011 8.05
Britanniassa kokeillaan perjantaina uusia keinoja kalakantojen elvyttämiseksi.
Kauppaketju Sainsbury's osallistuu Switch the Fish -kampanjaan, jonka tavoitteena on saada britit syömään vähemmän tunnettuja kalalajeja jakamalla näitä ilmaiseksi.
Jopa 80 prosenttia brittien syömästä kalasta on lohta, tonnikalaa, turskaa, koljaa tai katkarapua. Näiden tilalle tarjotaan nyt muun muassa seitiä, lasikampelaa, kirjolohta, makrillia ja kummeliturskaa. Uusien kalalajien edistämiseksi on tarjolla myös julkkiskokki Jamie Oliverin reseptejä.
Kampanjan tavoitteena on vähentää suosittujen kalalajien kantoihin kohdistuvaa rasitusta.
Sainsbury's on Britannian suurin MSC-sertifioidun kalan myyjä.
Tweet