Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
1.4.2010
Kirjoittaja on median sisäpiiriläinen, joka pitää enemmän aasilla ratsastavasta Jeesuksesta kuin Jeesuksella ratsastavista aaseista.
Pääsiäinen on kärsimystä. Kärsimys johtuu Jeesuksesta. Kärsimys loppuu, kun Jeesus nousee kuolleista.
Näinhän meille koulussa opetettiin. Sittemmin media on täydentänyt tietämystämme ja ymmärrämme pääsiäisen olevan aikaa, jolloin on syytä pysähtyä pohtimaan syvällisiä eli iltapäivälehden suurristikkoa.
Koska tälle palstalle ei Vihreän Langan formaattiraamatun mukaan voi sijoittaa ristikkoa, hiljentykäämme sen sijaan miettimään, mitä olisi tapahtunut, jos Jeesus olisi elänyt Suomessa.
Jeesus olisi ensi töikseen hajottanut Ilmarisen takoman Sammon, joka on suomalaisessa mytologiassa Elinkeinoelämän Keskusliiton edeltäjä.
Tästä rötöksestä Jeesus olisi pidätetty ja suljettu maakuoppaan odottamaan oikeudenkäyntiä.
Odotuksesta olisi tullut pitkä, sillä oikeuslaitos kehittyi millään lailla uskottavaan muotoon vasta keskiajalla. Tuolloin Jeesus olisi jälleen unohdettu muutamaksi sadaksi vuodeksi turkulaiseen vankityrmään, koska katolinen kirkko olisi halunnut välttää Jeesuksen ristiinnaulitsemisen nostattaman kiusallisen kansainvälisen huomion.
Uskonpuhdistuksen jälkeen Jeesuksen ja Suomen suhteissa olisi alkanut suojasään kausi, joka olisi kestänyt aina autonomian ajalle saakka.
Tuolloin Jeesus olisi ryhtynyt vastustamaan J.V. Snellmanin hegeliläistä kansalliseetosta ja joutunut jälleen vankilaan.
1930-luvulla Jeesus olisi muilutettu Neuvostoliiton rajalle, koska lapuanliike olisi epäillyt ruokkoamatonta pitkätukkaa aseistakieltäytyjäksi. Laillisuuden nimeen vannonut presidentti Svinhufvud olisi kuitenkin haetuttanut Jeesuksen takaisin vankilaan.
1960-luvulla Jeesus olisi nähty television Jatkoaika-ohjelmassa kommentoimassa Hannu Salaman jumalanpilkkaoikeudenkäyntiä: ”Kyllä mä olen sanonut paljon ikävämpiä asioita mun faijasta, mutta toisaalta se onkin mun faija.”
Urho Kekkonen olisi pyytänyt vapahtajan saunaseuraansa, mutta pettynyt, kun pontikan sijasta vesi muuttuikin vain viiniksi.
Jeesuksen asian käsittelyä olisi vauhdittanut vasta Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen 2000-luvun alussa antama huomautus liian pitkään vireillä olleesta oikeusprosessista.
Lopulta Jeesuksen kohtalon olisi ratkaissut Jorma Ollilan johtama maabrändityöryhmä, joka olisi laskenut ristiinnaulitsemisen kohottavan Suomen tunnettuutta jopa 1 500 prosenttia ja tuovan Helsinkiin satojatuhansia turisteja.
Niinpä Jeesus olisi päädytty ristiinnaulitsemaan pääsiäisenä 2010. Korkeimman oikeuden päätös olisi vuotanut ennen aikojaan Hymy-lehdelle, joka olisi linjannut pääkirjoituksessaan: ”Riiput jo ristillä Jeesus Nasaretilainen.”
Tweet