Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
Lasse Leipola
Uusi suunta. ”Sininen on uusi vihreä”, laulaa pikkulintu kokoomuksen mainoksessa.
27.4.2010 9.13
Työväenpuolueena itseään markkinoinut kokoomus on ottanut vihreyden uudeksi kärkiteemakseen.
Uusi kampanja lanseerattiin tänään tiistaina Helsingin Sanomissa koko sivun mainoksella.
”Teot ympäristön hyväksi ovat tekoja myös ihmisten hyvinvoinnin puolesta. Meidän mielestämme talouskasvu on ympäristötekojen edellytys ja vastuullinen markkinatalous luonnonsuojelijan työkalu”, kokoomus julistaa uudessa mainoksessaan.
Kokoomus esittää, että kaikki voivat olla vihreitä, sillä kyse on ”vain sävyeroista”. Kampanja onkin otsikoitu ”Vihreällä on ainakin viisi miljoonaa sävyä”.
Puolue on myös avannut Vihreät toivotalkoot -kampanjasivut, joilta löytyy muun muassa vihreä manifesti, jossa kokoomus kehottaa ihmisiä arkipäivän vihreisiin tekoihin.
Kokoomuksen mainostoimisto on Bob Helsinki.
Vihreys houkuttelee myös muita puolueita. Esimerkiksi kristillisdemokraatit käynnistivät viime syksynä Ekokonservatiivit-kampanjan.
eduskuntavaalit 
Tweet