Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
houseofeco.fi
Virtuaalinen tavaratalo. House of Econ yrityksillä on nyt yhteinen katto, vaikka kassat ovat yhä erilliset.
6.4.2010 12.31
Eettisten verkkokauppojen yhteinen House of Eco -sivusto avattiin tänään tiistaina. Sivusto kokoaa yhteen parikymmentä suomalaista yrittäjää, joiden toiveena on, että yhteinen sivusto tuo lisää asiakkaita.
”Idea syntyi, kun pohdin, mistä oma Ipanajamit-yritykseni saisi lisää asiakkaita. Arvelin, että potentiaalisia asiakkaita löytyisi muiden eettisten myymälöiden asiakaskunnista”, kertoo House of Eco -osuuskunnan hallituksen puheenjohtaja Tarja Castel.
Hänen mukaansa muut yrittäjät lähtivät innolla mukaan. Ovet ovat yhä avoinna uusille yrittäjille, kunhan ne täyttävät House of Econ eettisyyskriteerit.
Castelin mukaan myytävien tuotteiden ekologisuus ja eettisyys perustuvat siihen, että kaikki valmistusprosessit ovat kauppiaiden tiedossa.
”Aivan jokainen vetoketju ei välttämättä ole sertifioitu tai vaatimusten mukainen, mutta silloinkin tiedetään, mistä se tulee. Nyt kun toimimme yhdessä, meillä on myös enemmän painoarvoa vaatia parannuksia tavarantoimittajilta”, Castel sanoo.
Eri liikkeiden tuotteita ei vielä toistaiseksi ole mahdollista sisällyttää samaan tilaukseen, vaan ostokset tehdään kunkin yrityksen oman verkkokaupan kautta. Castel kuitenkin sanoo, että verkkokaupat pyritään yhdistämään joskus tulevaisuudessa.
”Siihen pyritään, mutta nyt on tärkeää, että olemme kaikki saman katon alla.”
kuluttaja 
Tweet