Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019

Timo Santala

Ei hiljennä. Älä osta mitään -päivä lisäsi Ruohonjuuren myyntiä. Timo Santala

Ei hiljennä. Älä osta mitään -päivä lisäsi Ruohonjuuren myyntiä.

Älä osta mitään -päivä lisäsi myyntiä Ruohonjuuressa

1.12.2008 13.49

Lasse Leipola

Viime perjantainen Älä osta mitään -päivä ei vähentänyt ainakaan ekokauppa Ruohonjuuren myyntiä Helsingissä.

”Se oli meillä tavallista vilkkaampi päivä. Sama ilmiö on toistunut jo monena vuonna”, kertoo Johanna Koskinen.

Teemapäivän todellista vaikutusta myyntiin on Koskisen mukaan vaikea arvioida, sillä perjantai on muutenkin vilkas päivä.

Lisäksi marraskuun viimeisenä perjantaina järjestettävä päivä sattuu usein palkkapäivälle, mikä sekin lisää myyntiä.

”Ehkä ihmiset ajattelevat silloin enemmän eettistä kuluttamista ja tulevat siksi Ruohonjuureen. Muuta selitystä emme ole keksineet”, Koskinen arvelee.

Luonto-Liiton lanseeraamalla teemapäivällä haluataan haastaa ihmiset punnitsemaan jokapäiväisiä ostovalintojaan.

kuluttaja 




Viite