Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
Tuukka Ilmakari / Mainoskupla.fi
Kalma-media. Tuukka Ilmakarin työ kommentoi Alma-median toimintaa.
17.11.2008 12.56
Kulutuskulttuuria ja mainosmaailmaa kritisoiva Mainoskupla-vastamainoskilpailu luottaa tänä vuonna yleisöäänestykseen.
Kilpailussa jatkoon päässeet työt julkistettiin tänään maanantaina. Yleisö voi käydä äänestämässä omaa suosikkiaan kilpailun kotisivuilla 25. marraskuuta saakka. Jatkoon päässeitä töitä on 36.
"On ihastuttavan terve merkki, että nuoret ihmiset osallistuvat vastamainoskilpailuun nerokkailla kannanotoillaan. Kilpailutöitä katsellessa palautui usko siihen, että ihmiset osaavat harjoittaa kriittistä medialukutaitoa", sanoo tuomariston jäsen, kuvataiteilija Katja Tukiainen.
"Kiinnostavaa on myös se, että osa ammattisarjan tekijöistä vaikuttaisi toimivan itsekin mainonnan puolella päivätöikseen. Kulutuskulttuuri on ambivalentti ilmiö, ja harvahan meistä myöntää tanssivansa kulutuskarusellissa", Tukiainen jatkaa.
Voittajatyöt ja yleisön suosikki julkaistaan Älä osta mitään -päivän aattona 27. marraskuuta.
Luonto-Liitto ja Voima-lehti järjestävät Mainoskupla-kilpailun nyt neljättä kertaa.
Tweet