Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019

Twiittailua vihreässä kuplassa

kuvakaappaus

Twitter-virtaa
Tviittailua. Vaalit kiinnostivat myös Twitterissä.kuvakaappaus

Tviittailua. Vaalit kiinnostivat myös Twitterissä.

23.4.2015 6.19

Emmi Skytén

Helsingin yliopiston ja Aalto-yliopiston Digivaalit2015-hankkeen tutkijat huomasivat, että suomalaiset poliitikot oppivat näissä vaaleissa hashtagien eli aihetunnisteiden käytön.

”Puolueiden lisäksi monet toimijat kansalaisjärjestöistä mediaan ovat rakentaneet omia kampanjoitaan erilaisten hashtagien ympärille”, kertoo tutkija Salla-Maaria Laaksonen Helsingin yliopistosta.

Twitterin käyttö vaaleissa oli alueellisesti jakautunutta. Eniten twiittejä lokakuusta vaaliviikon torstaihin saakka lähettivät vihreiden ja kokoomuksen ehdokkaat Helsingin ja Uudenmaan vaalipiireistä.

Verkostoanalyysi #vaalit2015-aihetunnisteista paljastaa, että kokoomus ja keskusta erottuvat omana ryhmänään. Myös vihreät erottuvat omana keskustelukuplanaan: he ovat aktiivisia Twitterissä ja Instagramissa, mutta enimmäkseen keskenään.

eduskuntavaalit 




Viite