Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
16.9.2010
<p>Amerikkalaisista vaalikampanjoista tuttu mustamaalaus on hivuttautumassa verkon kautta Eurooppaan. Ovatko likaiset keinot käytössä myös ensi kevään eduskuntavaaleissa?</p>
8.9.2010
<p>”Verkossa täytyy olla mahdollisuus dialogille. Pitää voida kommentoida
kirjoituksia ja jakaa niitä omissa sosiaalisissa medioissa. Nykyisten
kansanedustajien sivuista yli 90 prosenttia ei mahdollista tätä”, sanoo viestintäveteraani Jussi Lähde.</p>
21.8.2009
<p>Mari Tikkasen yritys M4ID auttaa kehitysjärjestöjä kampanjoimaan verkossa. Suomalaiset järjestöt luottavat yhä vahvasti perinteiseen mainontaan.</p>
11.5.2009
<p>Kansanedustaja Jyrki Kasvi järjestää tänä iltana ensimmäisenä suomalaisena poliitikkona tiedotustilaisuuden Second Life -virtuaalimaailmassa.</p>
11.5.2009
<p>Vihreät esittelivät eurovaalikampanjansa tänään. Äänestäjiä houkutellaan Twitterissä ja Facebookissa ”Äänesi kuuluu vihreille” -sloganilla.</p>
31.3.2009
<p>Tulkinnanvarainen lainsäädäntö uhkaa suomalaista sananvapautta, varoittaa sähköisiä oikeuksia ajava järjestö Effi. ”Matala syytekynnys toimii hyytävänä pelotteena etenkin poliittisille blogeille.”</p>
24.3.2009
<p>Viv-käyttäjät voivat kannustaa yrityksiä ekotekoihin vaikka joka päivä. Viv-käyttäjät liimaavat luottokorttiinsa pienen tarran, jossa oleva viivakoodi luetaan aina, kun käyttäjä tekee ostoksia järjestelmään kuuluvassa liikkeessä.</p>
24.3.2009
<p>
Kokoomuksen Sanna Perkiö markkinoi lakialoitettaan ydinvoimaloiden hukkalämmön verotuksesta viestintätoimisto Viherjuuren avulla. Viestintätoimistot ovat tulossa politiikkaan.
</p>
23.3.2009
<p>Syyskuun 26. päivä tuhannet kansalaiset kymmenissä maissa pääsevät keskustelemaan ja äänestämään kansainvälisestä ilmastosopimuksesta. Keskustelijoita haetaan lehti-ilmoituksella.</p>
17.2.2009
<p>Paljon julkisuutta saanut Autetaan somaliystävämme takaisin kotiin -ryhmän vastustajat ovat keränneet jo lähes 11 000 jäsentä. Alkuperäisessä ryhmässä on noin 19 000 jäsentä.</p>
5.2.2009
Eduskunnan vanhentunut sähköpostijärjestelmä ajaa kansanedustajat käyttämään nettisähköpostia myös työasioissa. Samalla kansanedustajat astuvat harmaalle vyöhykkeelle, it-pilveen.
28.11.2008
<p>
SLAPP-ilmiö on rantautunut Suomeen. ”Kantelujen ja tutkintapyyntöjen tekemisen kynnys on madaltunut. On
huolestuttavaa, jos keskustelua ruvetaan käymään
rikosilmoitusten välityksellä”, sanoo professori Matti Tolvanen.
</p>
14.8.2008
<p>
Suomeen tuodaan Carrotmob-toimintaa. Iso joukko kuluttajia tulee yhtenä päivänä ostoksille, jos yrittäjä käyttää lisätuottoja kauppansa energiatehokkuuden parantamiseen.
</p>
16.5.2008
<p>Euroopan parlamentti haluaa pakottaa lobbarit nykyistä avoimempaan toimintaan. Parlamentti vaatii lobbareille pakollista rekisteröitymistä ja tulolähteidensä julkistamista.</p>
18.4.2008
<p class="ensikpl">
<span class="aloituslihavointi">Espoon vihreiden</span> internetissä kokoama vaaliohjelma onnistui hyvin.</p>
11.4.2008
<p class="ensikpl">
<span class="aloituslihavointi">Vastuulliset kuluttajat</span> ja tuotetieto ovat siirtyneet verkkoon. Tuotewiki paljastaa tuotteen taustat.
</p>
<p>
</p>
14.12.2007
<p class="ensikpl">
<span class="aloituslihavointi">Espoon ja</span> Vantaan vihreät laittavat vuoden 2008 kunnallisvaaliohjelmansa internetiin kaikkien halukkaiden vapaasti muokattavaksi.
</p>
7.9.2007
<p class="ensikpl">
<span class="aloituslihavointi">Eduskunnan istuntokauden</span> alkaessa internetin Facebook-sivustolla nähdään poliitikkojen hyökyaalto, ennustaa vihreiden kansanedustaja <span class="nimi">Jyrki Kasvi</span>.
</p>
16.2.2007
<p class="ingressi">Eduskuntavaaliehdokkaat kosiskelevat nuoria nettiyhteisöissä. Eniten MySpacesta ja IRC-Galleriasta hyötyvät ne ehdokkaat, jotka ovat yhteisöissä läsnä vaalien välilläkin.</p>