Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019


25.8.2009

<p>Miksi naistenlehtien ruokaresepteissä käytetään niin paljon tuorejuustoa?</p>

25.8.2009

<p>”Uusintavaalit eivät saa suurta valtakunnallista huomiota, joten ei tule joukkopainetta äänestää. Vaalit voivat tuntua turhilta vain muutaman äänen hukkaan menemisen takia.”</p>

25.8.2009

<p>Koulutus antaa valmiudet pitää ilmastoaiheisia oppitunteja valmiiden materiaalien avulla yläkouluissa, ammattioppilaitoksissa ja lukioissa.</p>

21.8.2009

<p>Neste Oilin uusiutuvien polttoaineiden raaka-ainehankinnasta vastaava Kaisa Hietala on hikisessä paikassa Singaporessa. Yhtiöstä on tulossa maailman suurin palmuöljyn ostaja ja ympäristöaktivistien maalitaulu.</p>

21.8.2009

<p>Muuan Helsingin Hakaniemessä sijaitseva liike myy kiviä, joita liottamalla voi valmistaa<span class="kursiivi"> jalokivivettä</span>. Kivet laitetaan vesikannuun, ja niiden energiaominaisuudet siirtyvät veteen.</p>

21.8.2009

<p>Greenpeacen mukaan Neste Oilin biodieselin ongelma on sen raaka-aineena käytetty Kaakkois-Aasian sademetsäalueilla kasvatettu palmuöljy.</p>

21.8.2009

<p>Jatropa on Keski-Amerikasta kotoisin oleva pensaskasvi, jota koeviljellään kiihkeästi eri puolilla maailmaa, koska sitä pidetään lupaavana energiakasvina. </p>

21.8.2009

<p>Indonesiassa työskentelevät asiantuntijat lähettävät terveisiä palmuöljyllä tankatussa bussissa ajeleville suomalaisille.</p>

21.8.2009

Jos asunto meni, sytytä tuli. Edullisten kasvisruokien sarjassa syödään nyt ulkona.

21.8.2009

21.8.2009

<p>Asutko Kotkassa tai Porissa? Ilmastonmuutoksen aiheuttamat tuhot saattavat nostaa kotivakuutuksesi hintaa.</p>

21.8.2009

<p>Helsingin yliopiston uusi hallitus herättää yliopistolaisissa epäluuloja. ”Tuskin Jorma Ollilalle tai Antti Tanskaselle tieteen vapaus ihan ensisijainen näkökulma on.”</p>

21.8.2009

<p>Suomessa ei vielä ole herätty siihen, millaisen huomion kohteeksi Neste Oil on joutumassa.</p>

21.8.2009

<p>Mari Tikkasen yritys M4ID auttaa kehitysjärjestöjä kampanjoimaan verkossa. Suomalaiset järjestöt luottavat yhä vahvasti perinteiseen mainontaan.</p>


Viite