Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
14.10.2010
Kvartaalikapitalismin kauneimmat kukkaset, osavuosikatsaukset, ovat taas ilonamme. Tässä erityisosaamisalueeni, mummomagnetismin, näkymät loppuvuoden kvartaaleihin.
Mummomagneetin vuosi on ollut menestyksekäs. Jo ensimmäisellä kvartaalilla kävi ilmi, että kaupungilla liikkuvat mummot ovat innokkaita juttelijoita ja hyvää matkaseuraa.
Kahviloissa harmaahapset kertoivat spontaanisti Helsingin historiasta, ja mummomagneetille näytettiin bussin ikkunasta entisiä koteja sekä kerrottiin lapsista ja lastenlapsista. Myös ratikka- ja bussipysäkeillä käytiin useita tuloksekkaita neuvotteluja.
Mummomagneetti ei käy kauppaa euroilla vaan endorfiineilla. Tämä kovassa nousussa oleva valuutta on erityisen pidetty vanhusten ja kolmikymppisten keskuudessa, ja suosio ilmenee esimerkiksi kaipuuna mummonmökkeihin.
Myös ikäihmisten pehmeiden ja ruttuisten käsien silittäminen on hyvin endorfiineja tuottavaa toimintaa. Mummomagnetismi on nouseva bisnes, sillä maahamme tulee koko ajan uusia mummoja.
”Hyvien näkymien myötä tarkoituksena on vuoden viimeisellä kvartaalilla laajentaa ja säännönmukaistaa toimintaa mummojen omalla maaperällä, kodeissa ja vanhainkodeissa. Yhteistyöneuvotteluja käydään esimerkiksi HelsinkiMission ja Suomen punaisen ristin kanssa”, kertoo Mummomagneetin superduper junior producer Jenni Leukumaavaara.
Hän toivoo myös lisää kilpailua tälle tulevaisuuden alalle.
Kirjoittaja on Vihreän Langan toimittaja.
Tweet