Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
15.10.2010 8.00
Vielä kymmenen vuotta sitten Suomessa oli neljä televisiokanavaa ja ihmiset lukivat lehtiä. Nykyään suuren vaalikampanjan tekeminen on aikaisempaa vaikeampaa ja kalliimpaa.
Mediakenttä on pirstaleinen ja mediatilan hinta on noussut.
”Veikkaus käyttää yhteen kampanjaan saman verran rahaa kuin kaikki puolueet vaalikampanjoihinsa yhteensä. Massasta yli nouseminen vaatii isoja oivalluksia”, sanoo vihreiden käyttämän mainostoimiston N2:n Alex Nieminen.
Suomalaiset myös suhtautuvat mainoksiin kriittisemmin kuin ennen.
”Ihmiset eivät ole ylipäätään kiinnostuneista mainonnasta, saati sitten poliittisesta. On iso haaste löytää sellainen viesti, jolla joku saadaan edes hetkeksi miettimään omia arvojaan”, sanoo N2:n Jarno Luotonen.
Tweet