Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
Internetin ihmeet. Facebookissa voi fanittaa planeetan ihmeitä - tai tupakkaa.
19.7.2010 11.49
Tupakkafirmat käyttävät yhä ovelampia keinoja markkinoidakseen tuotteitaan nuorille, sanovat terveysasiantuntijat The Observerille. Tupakan mainonta on EU:ssa kielletty, mutta tupakkafirmat kiertävät lakia näkymällä sosiaalisessa mediassa, kuten facebookissa.
Sydneyn yliopiston tutkijan Becky Freemanin Tobacco Control- lehdessä julkaiseman tutkimuksen mukaan esimerkiksi British American Tobaccon, BAT:in, mainosmiehet käyttävät facebookia mainostaakseen Dunhill- ja Lucky Strike- tupakkamerkkejä.
"Osa BAT:in väestä mainostaa innokkaasti firmaa ja sen brändiä facebookissa liittymällä ryhmiin ja hallinnoimalla niitä, ryhtymällä sivujen faneiksi ja liittämällä facebookiin kuvia BAT:in tapahtumista ja tuotteista", sanoo Freeman The Observerille.
Facebookissa toimivat mainostajat työskentelevät Freemanin mukaan maissa, joissa tupakan mainontaa ei säädellä yhtä tiukasti kuin EU:n alueella.
Tweet