Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
31.3.2010 12.00
Reilun kaupan tuotteiden myynti jatkaa kasvuaan taantumasta huolimatta. Seuraavaksi lanseerataan Reilun kaupan kulta.
”Vaikka kulta on arvokasta, kehitysmaiden pienkaivajat ovat köyhiä. Heidän työolonsa ovat huonot, eivätkä useimpien tulot riitä puhtaaseen veteen, asialliseen asumiseen, hyvään koulutukseen tai terveydenhuoltoon”, sanoo Reilun kaupan edistämisyhdistyksen toiminnanjohtaja Pirjo Virtaintorppa järjestön tiedotteessa.
Hänen mukaansa Reilu kauppa -sertifiointi tuo kaivosyhteisöille samoja hyötyjä, jotka parantavat jo miljoonan ihmisen elinoloja kehitysmaiden maataloustuotannossa.
Suomalaiset käyttivät viime vuonna Reilun kaupan tuotteisiin keskimäärin 16,31 euroa per henki. Suurin markkinaosuus, 17 prosenttia, on banaanilla. Eniten viime vuonna kasvoi teen (75 prosenttia) ja viinien (68 prosenttia) myynti.
kuluttaja  kaivosteollisuus 
Tweet