Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
26.1.2007 5.56
Kaikki puolueet julistavat panostavansa nettiin vaalikampanjoissaan. Vihreä Lanka kysyi muutamilta isoimmilta puolueilta, mitä se käytännössä tarkoittaa.
1. Mitä teille tarkoittaa internettiin panostaminen?
2. Miksi nettiin pitää satsata?
Vaalipäällikkö
vesa mauriala, sdp:
1. ”Olemme elvyttäneet puolueen nettilehden Ruusuverkon. Tuotamme sinne enemmän toimituksellista aineistoa kuin ennen. Avaamme tammi–helmikuun taitteessa interaktiiviset kampanjasivut, jotka on suunnattu alle 35-vuotiaille. Teemme jonkin verran sähköpostikampanjointia.”
2. ”Tähän on kaksi syytä. Alle 40-vuotiaille netti on yhtä tärkeä tiedonvälityksen muoto kuin sanomalehdistö, ja lisäksi se vertautuu kavereiden kanssa keskusteluun. Toinen syy on viestinnän nopeus. Kampanjan aikana avauksiin on reagoitava nopeasti, parin tunnin kuluessa.”
Kampanjapäällikkö
Taru Tujunen, kokoomus:
1. ”Panostamme tasokkaisiin sivuihin. Etsimme koko ajan uusia teknisiä innovaatioita ja ratkaisuja, joilla on mahdollista monipuolistaa kampanjointia. Markkinoinnissa ja mainonnassa satsaamme myös netissä mainostamiseen. ”
2. ”Internetistä on tullut tiedonvälityskanavana merkittävä. ”
Tiedotuspäällikkö
Perttu Iso-Markku,
Vasemmistoliitto:
1. ”Hyvin konkreettisesti se tarkoittaa rahaa. Olemme panneet rahaa verkkomainontaan. Lisäksi satsaamme siihen, että kampanjasivut ovat näyttävät ja sisällökkäät. Kannustamme ehdokkaitamme pitämään aktiivisesti blogeja.”
2. ”Konkreettinen syy on laajakaistojen lisääntynyt määrä. Pitää olla siellä missä ihmiset ovat. Blogin pitäminen tai foorumeilla keskustelu ovat samaa kuin ennen vanhaan torille kokoontuminen. Verkko on demokraattinen media.”
Vaalipäällikkö
Maria Grundström, RKP:
1. ”Internetmainonnan osuus on kasvanut, se on merkittävä uusi asia. Kaikki ehdokkaamme ovat esillä internetissä, samoin kaikki vaalimateriaalimme.”
2. ”Koska se on tämän ajan yksi tärkeimmistä mediakanavista.”
Tweet