Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
Heartland Institute
Kiistelty mainos. Heartland-instituutin mainostauluilla heräteltiin keskustelua 21.–23. toukokuuta järjestettävän skeptikkokonferenssin alla.
7.5.2012 15.17
Ilmastonmuutokseen skeptisesti suhtautuva Heartland-instituutti on joutunut keskeyttämään kiistanalaisen ilmastonmuutoskampanjansa. Suuressa mainostaulussa oli muun muassa sarjamurhaaja Charles Mansonin ja kirjepommittaja Ted ”Unabomber” Kaczynskin kuvat ja teksti ”Minä uskon yhä ilmaston lämpenemiseen. Entä sinä?”.
Instituutti perusteli kampanjaansa sillä, että se halusi muistuttaa, että ”murhaajien ja hullujen sanomiset poikkeavat hyvin vähän siitä, mitä YK, toimittajat ja valtamedia sekä liberaalit poliitikot sanovat ilmaston lämpenemisestä”. Instituutin mukaan ilmastonmuutokseen uskominen ei ole ”valtavirtaa, fiksua tai sivistynyttä”.
Instituutti muistuttaa, että Al Goren ja Unabomberin sanomiset ovat niin samankaltaiset, että niiden välisten erojen arvuuttelulle on omistettu jopa oma verkkosivunsa.
Viime viikon torstaina käynnistetty kampanja keskeytettiin heti seuraavana päivänä.
”Provosoiva mainostaulu oli alunperinkin kokeilu. Ja vain 24 tunnin sisällä tulokset ovat tulleet: saimme ihmisten huomion”, sanoo johtaja Joseph Bast Heartland-instituutin sivuilla.
”Mielestämme on kiinnostavaa, että mainos herätti kiivaampia reaktioita kuin se, että johtavat (ilmastonmuutoksesta varoittavat) alarmistit vertaavat ilmastorealisteja natseihin tai julistavat heidän antavan lapsillemme kuolemantuomion”, Bast sanoo.
Hän halusi myös muistuttaa, että instituutti käyttää miljoonia dollareita vakavaan ilmastodebattiin.
ilmastonmuutos  skeptikot 
Tweet