Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
15.2.2008 0.00
Pohjois-Amerikan toiseksi suurin päivittäistavarakaupan ketju Safeway alkaa arvioida lihayhtiöitä uusin kriteerein. Eläinten eettistä kohtelua ajava People for the Ethical Treatment of Animals, Peta, on painostanut yhtiötä kuusi vuotta. Tulevaisuudessa kauppa painottaa ostoissaan nykyistä kivuttomampia teurastustapoja käyttäviä lihayhtiöitä ja kaksinkertaistaa vapaiden kanojen munien hyllytilan. Aiemmin vastaaviin kriteereihin on sitoutunut luomutuotteisiin erikoistunut Wholefoods-ketju.
Kuluttajien vaatimukset ovat vauhdittaneet kampanjointia: he ovat entistä kiinnostuneempia ruuan alkuperästä sekä ympäristövaikutuksista. Wholefoodsin seuraava askel on lopettaa muovipussien myynti huhtikuun Earth Day -päivään mennessä.
Tweet