Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
Yhtyneet Kuvalehdet
Ekoaihetta pukkaa. Katriina Kaarteen mukaan ekologisuus on megatrendi.
15.5.2008 14.00
Ruotsissa ilmestyy pian entistä enemmän ekoelämään keskittyneitä lehtiä. LRF Media lanseeraa ostovoimaisille naisille Ecoqueen-lehden, Bonnier puolestaan Ecolivingin.
Ensimmäisenä lehtihyllyyn ehti ekoasumista käsittelevä Kloka hem. Sitä julkaisee punavihreän ETC-lehden perustaja Johan Ehrenberg.
Toimitusjohtaja Marjaana Toiminen ei kerro, suunnitteleeko Bonnier Publications Ecolivingin tuomista jossakin muodossa Suomeen.
Uusia ekolehtitulokkaita ei ole ihan heti odotettavissa myöskään Yhtyneiltä Kuvalehdiltä.
”Ensi vuodesta emme vielä voi kertoa, mutta ainakaan tänä vuonna tällaista ei ole tulossa”, naistenlehtiyksikön julkaisujohtaja Katriina Kaarre kertoo.
Kaarten mukaan ekosisältöä on jo lisätty useampaan konsernin lehteen. Esimerkiksi Annassa on ollut tänä vuonna ekoteemanumero, Kotiliedessä ekoaiheita on jo lähes joka numerossa ja hyvinvointiin keskittyvään Kotilääkäri-lehteen on tulossa lisää ekoterveysaiheita.
”Tavalla tai toisella jokainen lehti käsittelee ekoaiheita omasta näkökulmastaan”, Kaarre sanoo.
Sekä Kaarre että Toiminen uskovat, että ekoaiheet yleistyvät edelleen kaikissa lehdissä.
”Ekologisuus on niin megatrendi. Se on mennyt jo kuluttajien syviin riveihin. Enää ei haluta vain tietoa, vaan sitä halutaan soveltaa omaan elämään”, Kaarre sanoo.
Tweet